top of page

LEVERANSALTERNATIV, SVERIGE

DHL/PostNord
Paket under 20 kg levereras med DHL eller PostNord till närmsta utlämningsställe. Ange ditt mobilnummer för SMS-avisering för snabbare hantering, eller få avisering via e-amil. Paket eller varor över 20 kg eller 150 cm levereras med DHL Hemleverans dagtid, helgfri vardag mellan kl 8.00-17.00. Leveransen sker till dörr/port, inbärning ingår ej. DHL kontaktar dig för att boka utkörning, och leverans sker inom en tretimmarsintervall. Observera att det inte är möjligt att själv bestämma mer exakt tid för leverans, samt att ö-tillägg kan tillkomma.

Avgift för ej utlöst försändelse eller misslyckat leveransförsök
I de fall paket, brev eller lastpall/större paket returneras till Vas Vitreum AB av fraktbolaget på grund av att beställaren/mottagaren 1) inte löst ut paket från utlämningsställe; 2) inte varit anträffbar på uppgivet telefonnummer för avisering; 3) vägrat ta emot leveransen; eller 4) uppgivit felaktiga namn-, adress eller kontaktuppgifter, kommer Vas Vitreum AB debitera beställaren en avgift. För brev och paket uppgår avgiften till SEK 300 inkl. moms och för lastpall/större paket till SEK 850 inkl. moms. I de fall DHL eller Vas Vitreum AB kommit överens med mottagaren om dag och tid för leverans men denne inte finns på plats vid leveranstillfället, tillkommer en extra avgift på 300 SEK inkl.moms för ett nytt leveransförsök.

LEVERANSTID, SVERIGE

Lagervaror
Lagervaror är varor som vi normalt har i lager för omedelbar leverans skickas normalt från oss inom 3-5 arbetsdagar, vilket innebär att leveranstiden från oss till dig normalt är 5-8 arbetsdagar. Vid stor orderingång eller leveransförsening kan dessa varor i vissa fall ha en längre leveranstid. I sådana fall meddelar vi dig om detta så snart vi behandlat din order. 

Beställningsvaror
Alla varor som inte finns tillgängliga på vårt lager räknas som beställningsvaror. Alla leveranstider för beställningsvaror som anges är ungefärliga. Vi återkommer till dig om leveranstiden av någon anledning skulle bli längre än detta.

Order med varor med olika leveranstid
Om du beställer flera varor med olika lång leveranstid på en och samma order skickas alla varor i en sändning. Om du önskar delleverans vänligen kontakta info(@)vasvitreum.se. Extra avgift kan tillkomma.

RETUR
Vid köp i vår webbutik eller via telefon gäller distanshandelslagen som innebär att du som kund har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar. Ångerfristen börjar löpa från den dag du har tagit emot eller hämtat ut produkten. Vid retur ska varan vara i lika gott skick som när du fick den, det vill säga oanvänd och oskadad. Varan skall vara packad i originalemballage.
Återbetalning utförs normalt inom 1-5 arbetsdagar, dock senast inom 30 dagar efter att vi mottagit och godkänt returen. Observera att en eventuell faktura ska betalas även om du returnerar varan. Återbetalning av ordersumman görs efter godkänd retur. Vas Vitreum AB är inte ansvariga för eventuella transportskador vid returförsändelse, skicka därför er retur väl emballerat.

Vid köp av en vara som ej finns på lager, är specialtillverkad/beställd eller på annat sätt anpassad för dig gäller inte ångerrätten. 


Så här gör du en retur:
1. Kontakta vår kundtjänst och meddela att du ämnar returnera varan. 
2. Förpacka varan ordentligt, använd den ursprungliga produktförpackningen samt ett skyddande transportemballage, likvärdigt det som varan levererades i till dig. 
3. Returnera varan till Vas Vitreum AB, Slottsgatan 12, 592 30 Vadstena.

När du utnyttjar din ångerrätt står du som kund alltid för returfrakten. 
Observera att ångerrätten ej gäller företagskunder.

REKLAMATION
Du har rätt att reklamera en produkt om det kan antas vara ett tillverkningsfel på varan. Kontakta oss på info@vasvitreum.se och bifoga tydliga bilder på den felaktiga varan tillsammans med ditt ordernummer. Vi byter i första hand ut varan mot en ny. Är varan slut i lager återbetalar vi er för produkten.


TRANSPORTSKADAT GODS
Viktigt! Var noga med att kontrollera eventuella skador på emballage eller varor när du tar emot leveransen. För att varor med synliga, yttre transportskador ska kunna reklameras hos oss måste skadorna ha noterats på din fraktsedel ifrån fraktbolaget i samband med kvittens. Be i sådant fall chauffören notera skadan och signera. Om du skulle upptäcka dolda fel/transportskador efter att du öppnat förpackning/emballage, meddela detta snarast. Vid alla transportskador kontakta kundtjänst och bifoga tydliga bilder på skadan och eventuellt skadat emballage ihop med ditt ordernummer. För att vi ska kunna reklamera skadan gentemot vår transportör behöver vi anmäla transportskadan till denne inom 1-3 dagar. Vi är därför tacksamma om du anmäler skadan inom denna tid. Om transporten lämnas ut utan påskrift, med fullmakt, kan transporten inte reklameras.

Vas Vitreum AB

556463-6529

bottom of page